Shop Mobile More Submit  Join Login

Comments


:iconmarkonator:
Markonator Featured By Owner Jan 13, 2015  Hobbyist General Artist
You're way OP for this realm with your skills sir. I'm sitting here in total envy, watching your kick-ass eye lighting. Any tips for me who's going to make his first lit eyes?
Reply
:icontwohornsunited:
TwoHornsUnited Featured By Owner Jan 13, 2015  Professional Artisan Crafter
Haha thanks! I'm alright. 
I guess it really depends on the shape and/or type of mask you're installing them in, the types of eye holes you're seeing out of (and their placement), and the type of style for the lights you're aiming for - Unless you're just referring to the mechanical aspects of it (i.e. wiring and such). 
Otherwise I can't really offer much help without knowing those things. I wish there was a cure-all method that suits everything, but that would be too easy lol.  
Reply
:iconmarkonator:
Markonator Featured By Owner Jan 13, 2015  Hobbyist General Artist
You're very welcome! :D
Well I'm thinking of making the Spectre mask from Starcraft 2: Starcraft 2 Spectre by ZergRex
And I'd really like to catch all the details in the eyes. The middle red dot and the outer red circle. I already figured out that I should be able to see trough the middle black ring of the two red one(?) But it still seems like e really tricky build.
Someone really needs to make a book just about making lit up eyes :D
Reply
:icontwohornsunited:
TwoHornsUnited Featured By Owner Edited Jan 14, 2015  Professional Artisan Crafter
Hmm...To have anywhere near decent vision you may have to simplify some of the eye parts, because I don't see any openings on that design large enough that you could realistically see well enough to not bump into everything lol.  

I would personally subtract that little rounded outer ring around the core light of the eye and suspend a flattened diffused 10mm LED in the middle, giving you a 1/4" circular gap around the LEDs to see out of. To make it so that nobody can see your eyes if say you get a picture taken with flash, you could even suspend it within a tinted plastic lens by drilling a 10mm hole to stick the LED through (although I personally don't prefer tinted, as I love to wear my costumes/masks during dusk to really show off the lighting and tinted lenses make it hard to see that time of day) or you can even use a black fabric (or metal) mesh. 

haha I could probably write an Ebook or something on eye lighting if I had the time/motivation. Maybe one of these days! 
Reply
:iconmarkonator:
Markonator Featured By Owner Jan 14, 2015  Hobbyist General Artist
Well that's bad new :/ I wouldn't want to simplify it at all, but you can't always win :D But I don't want to bump into stuff all the time either. Still I'll have to try it out and see if it's anyway possible to make it with the outer ring.

The 10mm LED sounds perfect, I didn't even think about that you could flatten LED's. This response is so well written that you'd have no problems what so ever in writing a book. Also your pictures are great, so no doubt that you could get awesome pictures of the processes. I would buy your book without hesitating for a second! :D But if you don't have time, you could just make small tutorials ^^

Thanks so much for your help!!! ^^
Reply
:icontwohornsunited:
TwoHornsUnited Featured By Owner Jan 14, 2015  Professional Artisan Crafter
Yeah I mean just play around and figure out what works. If you have time, you can even make a prototype of just the eye parts or the entire helmet if you're up for it. Prototyping and testing is always good for things you're not 100% sure will work. Helps you improve/fix the bugs.

And yeah I flatten some of my LEDs by just clamping each one in some vice grips and holding it to a bench sander. Flattening them does damper the brightness a bit because you're essentially destroying part of the molded lens which amplifies the diode's brightness, but if they're ultra-bight to begin with, they're still be pretty damn bright afterwards. So it works out  *If you do sand LEDs though, wear a nice organic respirator!!!! The resin dust it creates is toxic. I don't want you harming your lungs!

Haha thanks! I get asked a lot for tutorials . Maybe one of these days I'll do some when I personally feel like I'm at a level where I'm good in enough ways to teach extensively (and when I feel like giving away more of my secrets lol)
I often still feel like as far as I've come, I still have a lot to learn. But I suppose this is a good mindset to have.

And hey don't mention it!
Reply
:iconmarkonator:
Markonator Featured By Owner Jan 15, 2015  Hobbyist General Artist
Yeah I was thinking about doing the eyes separably, maybe even beginning with them. I've been crunching the numbers on the eyes and I think I got a good idea of what I can do with it :) 

Yeah that's what I thought, and I'm very relived that you can just sand them down, because I didn't find the exact LED's that I wanted as flattened (won't say more, it'll be a surprise what I'm up to ;) ) Aww thanks for being concerned and taking care of me :3 I do have a respirator from my previous projects.

Well you don't need to give away all your secrets right away ;D But you could do just a step by step picture series, that would be really cool! That sure is a good mindset, to be open and take in new things with open arms.
Reply
:iconmariana-a:
mariana-a Featured By Owner Sep 25, 2014  Hobbyist General Artist
Oh my god, your work is just beyond amazing. Specially the paint job is perfect.
Reply
:icontwohornsunited:
TwoHornsUnited Featured By Owner Sep 25, 2014  Professional Artisan Crafter
Thank you so much :) I'm glad you like it! 
Reply
:iconpencompany:
PenCompany Featured By Owner Jul 17, 2014  Student Digital Artist
Have you ever considered making Corvo Attano's mask from Dishonoured? Also, your masks and costumes are fantastic. :) 
Reply
Add a Comment: